سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
تیراژه اولین مرکز تعمیر لپ تاپ شهرری
شهرری بین میدان نماز و شهید غیبی خیابان یزدانخواه پلاک 125 تیراژه 09122134192
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 16771
کل یادداشتها ها : 7
خبر مایه


در روز5 اکتبر سال 2011 شرکت اپل خبر در گذشت یکی از نوابغ دنیای تکنولوژی را اعلام کرد

استیو جابز فرزند «جوآنی سیمپسون» و پدری سوری و مسلمان به نام «عبدالفتاح ("جان") جَندَلی»، استاد دانشگاه در زمینه? علوم سیاسی، است.ابوالفتاح در سال 1955 به سان فرانسیسکو رفت و رابطه‌اش با یک دانشجو به نام «جوآن کارول شیبل»، منجر به تولد استیو شد.

در سال 1976، وقتی جابز 21 ساله و دوست و همراه وی وزنیاک 26 ساله بودند، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانواده? جابز، بنیان گذاشتند. اولین رایانه? شخصی‌ای که جابز و وزنیاک به بازار معرفی کردند اپل I نام داشت. قیمت این رایانه 666 دلار و 66 سنت بود.

در سال 1977، جابز و وزنیاک رایانه?? اپل II را معرفی کردند که این رایانه به موفقیتی عظیم در بازار رایانه‌های خانگی تبدیل شد و شرکت اپل را به یکی از بازیگران صنعت در حال تولد رایانه‌های شخصی تبدیل کرد. در دسامبر 1980، شرکت رایانه‌ای اپل به شرکت سهامی عام تبدیل شد و با شاخص ابتدایی عرضهٌ عمومی (IPO) بالایی که کسب نمود، قدرت و نفوذ جابز بیش از پیش افزوده گشت. در همان سال، شرکت اپل، رایانه? اپل III را معرفی کرد که این رایانه با موفقیت کمتری در بازار مواجه شد.

سال 1984 سال معرفی رایانه‌? مکینتاش بود. این رایانه اولین رایانه‌ای بود که واسط گرافیکی کاربر داشت و از نظر تجاری به موفقیت دست یافت. تولید و توسعه? مک توسط جِف راسکین آغاز شده بود و گروه تولید و توسعه این رایانه در اپل تحت تأثیر فناوری‌ای بودند که توسط آزمایشگاه‌های زیراکس در پالوآلتو تولید شده بود ولی هنوز به شکل تجاری ارائه نشده بود. موفقیت رایانه? مکینتاش شرکت اپل را متقاعد کرد که تولید رایانه? اپل II را به نفع خط تولید جدید مکینتاش متوقف کند که این مساله تا به امروز ادامه یافته‌است.

وی پس از یک درگیری از شرکت اپل کناره گرفت و شرکت نکست را تاسیس کرد و سپس به تاسیس شرکت انیمیشن پیکسار پرداخت و سپس دوباره به اپل بازگشت و با طراحی آی پد، آی فون و آی پاد شرکت اپل را نجات داد

شرکت اپل روز چهارشنبه، 24 آگوست 2011 ، اعلام کرد که استیو جابز، مدیر عامل این شرکت عظیم از مقام خود کناره‌گیری کرده‌است و تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، جایگزین آقای جابز شده‌است. به گزارش تلویزیون خبری سی‌ان‌ان، استیو جابز به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. استیو جابز سال‌ها بود که با بیماری سرطان لوزالمعده دست و پنجه نرم می‌کرد. شرکت اپل اشاره‌ای به بیماری آقای جابز نکرد، ولی در استعفانامه‌ای که اقای جابز به هیئت مدیره اپل فرستاده آمده‌است:

« من همواره به شما گفته بودم اگر روزی بیاید که نتوانم وظایف خود را به عنوان مدیر عامل اپل ایفا کنم، شما نخستین کسانی خواهد بود که از این موضوع مطلع شوید. متاسفانه چنین روزی فرا رسیده‌است.  

منبع : سایت ویکی پدیا






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ